Agenda. O călătorie prin timp.
Este perioada aceea din an în care papetăriile așează în display-uri, la loc de cinste, agende și calendare, iar în tipografii forfota legată de producerea lor încă nu s-a încheiat. Poate vă așteptați să deschid o discuție despre asaltul tehnologiei asupra formatelor clasice, dar nu o să o fac. Ar fi o dezbatere prea lungă și, în plus, voi recunoaște că sunt subiectivă. Ca mulți alții, eu iubesc sa-mi organizez activitățile cu pixul pe hârtie. Tehnologia face parte din viața mea și nu pot decât să mă bucur de multele ei binefaceri, dar când vine vorba de organizare, asta este altă istorie...
Am spus „istorie“ ? Păi hai să ne aruncăm o privire și să ne plimbăm puțin prin alte timpuri...
În anul 1796 Jhon Letts a început o afacere de papetărie în arcadele de la Londra Royal Exchange. Negustorii și comecianții se numărau printre clienți, iar Jhon le-a „citit“ destul de repede nevoile așa că, în 1812, le-a pus la dispoziție un mijloc de înregistrare a mișcării navelor din și înspre animatul port Londra și de control al finanțelor lor (bazate în pricipal pe ratele de schimb). L-a numit Jurnal comercial și spre deosebire de jurnalele deja cunoscute și folosite ca instrumente de consemnare a istoriei personale, strămoșul agendei oferea posibilitatea de a proiecta ideile de afaceri în viitor.
Jhon Letts s-a dovedit a fi inspirat, noul produs a fost un succes și în 1820 apăruseră deja agende de diferite dimensiuni și formate. Și cu multe informații utile. A fost acordată importanță săptămânii de lucru de luni până sâmbătă, iar duminica a fost adesea exclusă, iar fasciculul de la începutul jurnalului includea, invariabil, tabele despre flux și reflux, atât de nencesare celor care depindeau de comerțul maritim.
Au urmat războaie și crize, dar agenda s-a dovedit a fi un produs din ce în ce mai căutat. Și știți ce este și mai interesant? Afacerea pornită de Jhon Letts încă există, iar agendele brandului Letts sunt foarte căutate și astăzi în întreaga lume!
Lumea evoluează, nevoile oamenilor se schimbă, agendele s-au schimbat și ele de la an la an. S-au schimbat conceptele, materialele din care sunt confecționate, modul în care sunt legate, dar nu și dorința producătorilor de a prezenta în fiecare an produse de calitate, utile și frumoase și, nu în ultimul rând, de fiecare dată cu elemente de noutate. Tipografia Grafica Plus se află și ea în această cursă.